Sunday, November 23, 2014

Movies that people usually like, but I don't

The idea for this entry datang bila dalam newsfeed fb aku harini tetiba banyak reference pasal movie Dirty Dancing.
Maybe ada yang familiar movie ni pasal Patrick Swayze dengan Jennifer Grey menari yang ada lagu I've Had Time of My Life tu.
Don't get me wrong, soundtrack dia besh. Tapi movie dia sucks.
Ataupun mungkin aku memang tak minat dance movies kot, tapi kadang2 besh mcm Bring It On besh, Step Up pun besh.

Ok ni adelah list movie yang sama ada jadi box-office gila2, atau critical acclaimed atau femes enough untuk orang suka sampai tahap jadi epic ke legend ke whateverfuckitscalled tapi pala hotak aku just so-so je:

1. Twilight - aku baca buku dia suku je okeh. Suku. Movie dia watchable la tapi still sucks.
2. Pirates of  the Caribbean film series - aku tengok no 1 je. Lepas tu dah rasa annoying mcm hell.
3. The Matrix trilogy - Aku minat Keanu yang kayu tu, tapi trilogy dia aku rasa so-so je. Baik la tengok Terminator. Make sense sikit.
4.  Avatar - bagi aku forgettable. Aku tade excited langsung dengan sequel. Besh la bukan tak besh tapi typical James Cameron ni bila dah makin tua, movie dia buat makin meleret dgn kesah cinte tah pape.
5. The Hobbit - LOTR memang epic. Aku baru je tengok The Hobbit ni haritu sebab dah nak kuar final sequel kan, tapi nak banding dengan LOTR series taleh la lawan ho.
6. Requiem For A Dream
Meh aku letak gamba cikit.

Kunun cite pasal apetah blablablablablehbleh. The thing is aku tak paham langsung apa yg nak disampaikan dalam movie ni.
7. Life Of Pi - Ish aku tak buleh la cite hewan2 ni. Kan lepas tengok aku dah sedeh. Cilake. Pastu tade la besh sgt pon. Harap CGI je.
8. Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street - I hate musical. Sikit2 nyanyi sikit2 nyanyi. Kalo aku nak musical might as well aku tengok hindustan. Lagipun aku tak paham sgt citer ni sebab aku distracted pasal depa dok keje nyanyi.
9. The Notebook - Ah Ryan Gosling dengan Rachel McAdams, kesah cinte yang lambat kesampaian. Org tengok sampai tekenang2 temimpi2. Aku tengok sekali je dah la. Tade feeling.
10. The Godfather trilogy - The same reason aku tak tengok The Sopranos. Citer gengster2 typical ni buat aku yawnn

Honorable Mention: Up dengan Frozen.
Aku rasa Tangled lagi besh kalo nak banding dengan Frozen.
The Incredibles pon lagi besh kalo nak banding dengan Up. Lagi la aku tengok berkali2 dan masih gelak sampai nak keriau.

So tula je.
Lagi satu, paling annoying nak dok pop up kuar kat news feed aku ni yang movie Fifty Shades of Gray.
Dah la Twilight tu tahap literature sampah, ni kalau bawah tahap sampai agaknya tahap tahik kot. Pui.


No comments: