Monday, September 08, 2014

Kegemokan dan sakit kaki

masa berat aku nak dekat 100kg dulu, tade pulak aku sakit kaki camni.
siap masa tu bejalan naik kenderaan awam lagi.
marmee cakap sebab faktor usia.
skang aku berat 80kg, dah tumit aku dua2 belah bengkak.
setahun lepas berat aku 68kg aku mmg merata bejalan kat mideli, ok je.
of kos la masa tu aku kurus seksi dan lawa.
skang bila laki aku melebar, aku pon ikut melebar.
kaki sakit dah nak dekat sebulan ni.
puncanya masa cuti raya haritu aku merewang kat 1utama cari Cinnabon.
pastu laki aku ajak window shopping.
window shopping barang dia je la tapi.
aku kan dah jatuh misken skang.
tumpang tengok jela org lain shopping.
kat fon ada 'Walking Mate'.
cecah 10k steps adelah perkara biasa.
skang ni nak cecah 5k pon aku dah sakit kaki.
mebi kasut tak sesuai.
sejak misken ni aku tade beli kasut dah.
aku gi keje pon pakai sliper.
bagi aku kasut dah bukan keperluan.

risau jugak dah sebulan lebeh tumit aku sakit ni.
bagitau abah, dia kata dia penah jadi camtu jugak.
lama2 hilang la.
tapi bila la nak hilang.
aku ni dah la mmg semulajadi kuat bejalan.
bila jadi camni nak buat keje umah pon terbatas.
serupa macam OKU.


sakit woh kalo bejalan.
nak urut tak brani.
harini pon aku tak gi keje sebab pagi tadi aku taleh bangun.

No comments: