Wednesday, May 26, 2010

migren



tgh tahun.
mcm biasa lah.
ada satu event yg aku ni kejenye jadik grapik designer kecil-kecilan untuk opis aku.
tade la buat ape sgt ekceli.
tapi on top of keje2 aku yg biasa2 hari2 tu, ditambah lagi keje untuk perah otak cari idea untuk buat artwork2.
biasa lah.
kene tuka kaler lapan kali.
kene tuka gamba je lapan belas kali.
font tu tak kena.
mende tu tak kena.
kecit sgt lah, besa sgt lah.
org menyuruh tu senang.
expect siap cepat.
depa tak tahu ni keje susah.
nak cari idea satu.
pastu nak kene susun leklok, kasik balance, itu ini blabla.
sape designer tahu lah camne kot.
since mende ni suddenly je, sgt memalukan lah kalo aku ckp ada seten artwork tu aku tepaksa buat kat dlm msword.
tade masa nak godek illustrator ke indesign.
word pon satu jugak masalah.
formatting is a bitch.
pc ku baper kali heng.
ye lah, baper byk program bukak srentak.
gelong cikmang dua.
sian.

penat juge dok bekejar dari bilik aku ke opis bos2 yg jaraknye kalo ko belari 10 kali sehari kira semput jugak lah.
sebab nak tunjuk la setiap perubahan mende kecit2 yg aku buat.
nak send email, artwork besar wo.
kene la usung pendrive.
ada bos yg lagi besh, kene print semata nak tunjuk mende yg aku dah ubah.
hui kene print atas coated paper lak tu.
kalo tak, depa persoalkan apsal kaler lain blablabla.
tak gune lah ko ckp printer opis lain dari actual printer kompeni yg print tu.
mende teknikel depa sgt ignorant nak amek tahu.

ekceli, masa aku mula2 keje kat opis aku neh, ni lah keje2 aku.
designer yg bodoh.
photographer tak rasmi.
event handler.

skang bila aku dah jawatan len, admin lak tu, still keje2 adhoc aku kene buat juge.
dulu len lah.
sebab keje bermusim.
so tak heran lah pada masa itu, aku byk masa untuk maraton inuyasha 167 episod seteret.
skang, nak layan anime bangang 10 episod pon tade masa.

dulu enjoy keje, sebab aku suke keje2 ni.
skang tak enjoy sebab overlapping nak mampos.
penat pala hotak.
kene pk analytically dan juga creatively.

semlm aku migren akhirnye.
kul 3 aku cabut balek umah.
lantak le ko bos.
aku gi klinik, amek ubat.
balek umah telan ubat, pastu aku bantai tido 14 jam.
pagi tadi aku gi opis lambat.
nak mc jauh skali.
kalo aku mc, saper nak buat keje2 artwork yg deadlinenye harini nak hanta gi printing?
aku sorg je yg tahu.

ekceli sejak aku take over keje admin, dah dipersetujui keje2 ni outsource.
tapi bos2 aku mcm tak puas ati org luar buat.
depa nak aku juge.
bukan nak kata design aku lawa.
burok lah.
tapi aku jugak yg kena.

lepas abis ni sumer aku nak cuti panjang lagi.
nak mayap, nak mewayang, nak tido lama, nak mengemas, nak maraton cite.

ni aku dgr ura2 aku kene transfer lak.
seksyen yg maha byk keje lak tu.
kalo la aku kene transfer, pastu keje2 adhoc aku kene buat jugak, aku nak mogok!
mintak la dijauhkan.

game2 fesbuk pon mcm demanding lak masa aku yg makin terhad neh.
haha.

post signature

No comments: