Tuesday, February 16, 2010

bopren

akhirnya
lepas mengikat perot (tipoooo........)
dan tak shopping dalam tempoh berbulan2 lamanya (okeh aku tipo juge.. aku kurang shopping je)
ok lah, aku berjimat cermat la
tak beli baju kat dorothy perkins, zara ngan M&S dahh
dapat jugak aku berboprenkan mamat neh



aku nak emphasize kat sini ye
aku bukan org senang
dan keje aku bukan dapat bonus beriban2 setahun yg buleh kuar segedebak leh buat dp
aku bukan tak tanggung femili aku
gaji aku kecik je
dan aku tade bopren berupa manusia yg kaya raya buleh sapot makan pakai wayang dan mekap aku

ok dah



ekceli aku dah lama nak merisik mamat neh
berkenan la dari jauh
nampak tegap, sasa, gagah, dan macho
bapak aku pon ekceli cakap, kali nak cari bopren, cari la mcm dia neh
mix-omputeh, korean nye
barang baik wwoo
aku mula2 berkenan gak ngan org2 tempatan
ye lah
aku ni org kampung je
mana la mampu nak tanggung bopren2 import obersi yg mentenen tinggi

satu haritu, adik aku yg berboprenkan bopren dari kompeni yg sama bawak aku gi kompeni tu lah
test drive la kan (adik aku yg test drive)
aku dok pk, hui kalo masuk minang on-the-spot neh buleh kah diterima?
last2 aku buat keputusan mendadak lah
tros kuar duit sket tanda perjanjian aku nak masuk minang
tapi wakil bopren kata dia kene tanya bank dulu tengok aku ni mampu tak nak tanggung bopren

nonengnonengnoneng
dengan berbekalkan slip2 gaji, kwsp, ic ngan salinan lesen L yg dah mampos ekceli
org bank mcm tak tengok kot lesen L aku yg mampos tu, sebab agaknya dia tengok slip gaji aku bertulis 'Un*versiti M@laya'
mcm oh keje gomen.. mari kita kasik dia loooooannnnnn.....
2 hari je, loan aku setell
kahkahkah

bebaper hari pastu baru aku masuk minang
mas kawen dia, 10% dari rege kete
jatuh misken aku kejap
dok pk dah la bulan 2 gaji awal
pastu bulan 3 ujung bulan baru masuk gaji
aku nak makan apaaa
tapi eksaited lah
sebab nak ada bopren baru yg agak kacak dan bergaya
duit makan aku pau abang aku lah kot

tapi yg kepelekannya
abah aku lagi eksaited dari aku
mcm dapat anak lagi sorg
mcm2 dia nak tambah
aku ikut je
sebab aku ada ZERO knowledge la pasal bopren spesis ni

dan skang
dah nak seminggu kitorg kawen
sayangnye aku masih dara lagi
sebab aku lesen L lagi okeh
abah aku jadi supir la mcm biasa
aku plan nak test dalam masa terdekat supaya bopren dan aku buleh berdua-duaan akhirnyaa
owh tak sabarnye menunggu saat itu

setakat ni, minyak ok kot
mula2 aku pakai Ron 95
fulltank dalam RM60 kot
pastu ni minyak nak abis, aku terai Ron 97 plak
tapi mana la tau bopren aku ni dah dapat makanan sedap mcm Chillis dia tamau makan mekdi dah ke
pastu naik bukit aku baca review depa kata merangkak
aku terai (abah aku yg terai ekceli, aku dok seblah jee) naik bukit bangsar
merangkak la jugak
sama mcm kancil ngan kelisa je
tapi tade la bunyik mengaum sgt
enjin dia smooth la

owh aku suke
aku puas hati
dan aku rasa worth it
dan paling PENTING
aku tak termasuk dalam geng2 kete myvi yg bersepah kat jalan tu wahahahahaha (no offense pengguna myvi!)

segala pengorbanan aku berbaloi! yey!

post signature

8 comments:

Jarr said...

yayyyyyyyyyyyy...dah leh ajak gi jtt undergrounddddd...

err...nnt amik lesen dulu ekk?wakakakaka...

ezza erisa said...

boypren ko kaler putih kan?
aku tgk kat fb

tetiba lepas tgk ko punye boypren, aku macam jatuh suka juga dgn boypren ko neh...comei dan compact.

Fifie said...

Yeay! Bopren kacak.. Nak tumpang gi Midbely buleh?

baya said...

boypren ko ni jimat minyak...anak kawan bapak aku aka jiran sepapat rumah ko pakai ni..mmg jimat katanyaaaaa

baya said...

err ko pun macam aku dapat boypren dulu org lain test dulu baru ko test...tp aku dah ada lesen dah time tu cuma long2 time never drive tu yg camtu

Anonymous said...

kudin..bleh tak ko email kat aku (kalo takmo kabo kat sini)
pasal harga keta ni dan jugak brp kali ko top up rm60 dlm seminggu?
dah lama eyeing tp mcm nenoneno pk..razi kata jimat minyak..
skang keta aku in 3 days rm60..ron95 lah
tolong eh

naiffusDamha said...

so........makna nya taxi aku dah tak berguna kat ko lagi laaa skrg nih..........

sedih wooo.........

Dalin said...

aku terkejut nampak pian kat sini