Monday, November 16, 2009

The Doors

tahu tak band The Doors?
kenal tak Jim Morrison?

band ni legendary, tahun 1960-an
lebeh kurang sama glamer ngan The Beatles
ye zaman a go-go, zaman pop yeyeh
tapi muzik depa bukan a go-go mahupun pop yeyeh
tapi mcm rock saikedelik sket
kalo ko amek shrooms campo ngan arak, kalo ko dengar lagu depa, ko leh tanggal baju menari2 dalam keadaan bugil dan tanpa kesedaran diri
whee~

The Beatles ni mcm clean image nye band
mcm zaman skang nye Backstreet Boys atau Jonas Brothers la
The Doors ni mcm ape eh
ish budak2 skang suke dengar hip hop aku tak reti le nak describe
The Doors ni mcm byk cult following la
underground nye
tapi bukan underground yg sembelih pastu menom darah kambeng tu
ish tak reti lah nak describe

depa ni segenerasi ngan Bob Marley, Janis Joplin, geng2 yg mati muda sebab drug overdose tu
tapi ekceli Jim Morrison mati sebab heart failure, bukan drug overdose
umo dia baru 27 taim dia mati
hensem lak tu
ish muda2 lagi dah mati
kalo Jim Morrison hidop zaman skang, Johnny Depp tu gi angkat bungkos la wey
macho syial
ngan leather pants ngan leather jacket

aku ekceli tade la minat sgt mula2
tapi lepas aku tgk muvi The Doors, lakonan bopren kecintaan aku tu, aku mcm tersuke plak



lagu depa paling glamer
sore macho syial
ish la



alamak
hensem lah

post signature

2 comments:

Jarr said...

mestila saya tau ini org...
dvd dia pon saya tgk...
Val Kilmer jadi morrisson sgtlah kena...:)
tapi the real Jim Morrisson lagi ensem la...org ckp nampak antu dia kat france kan?

Dark-Emperor said...

yang aku tau the door ni adalah sebuah pintu =|