Thursday, August 28, 2008

beza jujur dan straight-forward

salah satu aku nye pet peeves ialah people that claim yg dia ni jenis cakap direct/seteret powed
alasan dia kunun tanak kaber apa yg dia rasa dan dia akan cakap jujur tanpa cencorship

aku buleh terima orang camni tanpa rasa sensitip kambeng atau kecik hati
TAPI kene la ngan cara dia

kadang spesis camni mulut mcm cibai takde insurans dan tak kira dia cakap tu buleh mengguris dan menyentuh sensitiviti manusia lain
mcm dia sorang je hidop dalam dunia ni
dia ingat dia omputeh ke hape
lagi satu org camni jenis mcm agak bongkak sket
dia thinks that dia better dari org lain sebab dia pk kunun dia ni speaks his/her mind

aku ada kawan yg jenis direk camni
tapi yg aku respek, dia ni supan orangnye
mmg dia cakap direk, kdg2 pedas gile wooo
tapi bezanya dia, cakap dengan supan dan ayat2 dia pakai mmg padat dan sendat
org susah nak kecik ati ngan dia sebab dia cakap mende betul
kalo tak betul pun, dia willing nak terima pendapat orang lain

yg aku slalu jumpe, spesis yg claim diri dia cakap direct ni, dia susah nak terima pendapat orang lain
dan slalu ingat diri dia je betul
tambahan plak, dia look down ngan org lain yg jenis tak direk mcm dia

org camni dalam list aku yg sedap dibaling ngan batu

No comments: