Sunday, April 20, 2008

lautan api akanku renangi

korang penah lalui tak
masa mula2 kene ngurat dulu
beriye lah mamat tu buat mcm2 nak kasik korang jatuh cinte ngan die
ah mcm sumer lah dia buat
masa sakit, hantar mesej caring2
masa exam, kasik cekelat ke mesej caring2
masa hari besday kasik munger ke bawak jln2 ke makan2
masa nak kawen, wah mcm sanggup la menebal muke datang jumpe parents kite tunjukkan dia nak le sgt kat anak depa

tapi the gritty reality is ungkapan 'berkorban ape saja' tu mcm ekceli mcm ade limitation

contoh la mcm aku
aku tgh nak xm
dok umah tader makanan
so aku mesej la mamat tu cakap aku lapa
dia kate, ode saje lah pape pun nanti dia hanta (whee!)

camni la perbualan kami:
mamat: nak ape cakap la
aku: haa nak dabel cisbeger set large, ngan stroberi sundae
mamat: lagi?
aku: air tin kopi tige bule?
mamat: huh nak beli kat mane?
aku: alaa mekdi tu kan kat petronas.. turun le japp
mamat: ala igt nak singgah drive-thru je.. malas la nak turun (sore dah meninggi sket)
aku: huk ok la ok la.. dabel cisbeger set je, jgn lupe ye nak sundae. lapa nii
(mekdi petronas tu kira2 5-10 menet je dari umah aku)
mamat: ok. nak balik mandi pastu solat dulu, pastu beli kang saye sampai
aku: (muke dah masam, skang baru kul 3.30 ekceli, asar kul 4.30 waaaa) ok lahh


sedih

No comments: