Sunday, April 06, 2008

Hanazakari no Kimitachi e

aku baru abis maraton citer ni
ekceli dah lama tak layan jdorama
satu hari tgh layan youtube, hopping2 jumpe videoklip theme song Hana Kimi versi taiwan
aku rasa vc tu mcm cumel je sebab Ella Chen (SHE) tu cumel
aku donlod la Hana Kimi versi taiwan
disebabkan byk citer cine ngan jepon ni direct link megauplod so lambat sket le aku donlod
aku sempat tgk sampai ep3 versi cine bile aku jumpe Hana Kimi versi jepon
waahhhh ade Shun Oguri (Hua Zhe Lei dalam Hana Yori Dango versi jepon) yg sgt hensem dan tinggiii tuu
sesambil layan cine punye, aku layan jugak jepon punye
in turns out jepon punye lapan kali ganda lagi besh
lagipun rapidshare, kejap je abis donlod

ni citer pasal sorang budak pompuan, disebabkan dia admire sgt sorang atlit lompat tinggi ni, dia sanggup transfer dari US ke jepon masuk skolah mamat tu
masalahnye, skolah mamat tu all boys school
so minah ni kene nyamar jadik laki la
kebetulan sebilik plak ngan mamat dia admire ni
mamat ni plak mcm saiko troma apetah dia dah quit sukan lompat tinggi ni
so minah ni mcm nak cuba encourage balik mamat ni supaya bersukan balik
pastu pulak datang dilema, sorang lagi mamat ni tetiba je suka kat minah ni (yg nyamar jadik laki neh)
so mamat ni mcm konpius dia ni gay ke hape wahahahaha

jalan citer mmg konpem mengarut ah
tapi awal2 dah warning kata citer ni mmg mengarut dan tak buleh amek siyers wahahaha
aku dah cuak kang jadik mcm Nodame Cantabile, sejibik mcm anime tapi dia pakai org je

Sebab kenapa aku suka Hana Kimi JEPUN dari Hana Kimi Taiwan

1o. Opening theme dia cool (Orange Range - Ikenai Taiyou)

11. Official poster/gamba dia yang cool

yg versi taiwan nampak mcm agak 'over' la
versi jepon mcm deretan pakwe-pakwe hensem hihi

8. versi taiwan merapu, mengarut, over, bombastik, kebudakkan lebeh dari versi jepun
aku tader la kata versi jepun tu tak silly, mmg filler scenes dia yg libatkan Dorm 1 ngan Dorm 3 tu aku forward2 jer, tapi much much better la dari versi taiwan
ekceli scene yg libatkan 3 watak utama tu mmg besh, banding ngan versi taiwan mcm ngarut

7. PAKWE HENSEM LAGI BYK DALAM VERSI JEPON hihi

6. jalan citer yg logik la jugak
dalam versi taiwan mcm bodoh je alasan Rui Xi tu pindah masuk skolah laki
hanya sebab dia dulu gemok, bile dia tgk Quan kat tv, dia mcm usaha jadik kurus dan 2 tahun lepas tu baru gi taiwan tuka skolah (bodohnye)
dalam versi jepon plak, Sano selamatkan Mizuki masa dia ada sports camp kat US
masa tu la kaki dia cedera pastu dia quit terus bersukan
so Mizuki mcm bersalah sebab dia Sano quit and then dia gi tuka skolah laki, susah payah nyamar sebab dia nak cuba tolong Sano bersukan semula
sweeto ne?

5. watak -watak utama yg besh


versi Ella Chen dari segi penampilan, mmg nampak mcm laki yg boyish look ah
mmg flat-chest gile, pastu rambut muke mcm laki
sore pun mcm laki, cuma berlebehan sgt sampai tak buleh nak kaver langsung yg Rui Xi (Mizuki) ni ekceli pompuan
sgt lah bombastik la versi cine
versi jepon plak (kanan) ah org bute pun tau dia ni pompuan
cuma jepon ni mmg laki dia rupa mcm pompuan, so mcm tak heran la muka pompuan lembut camtu
tapi Maki Hirokita berlakon mmg besh
Ella Chen nampak sgt la dia crush ngan mamat tu, mcm gay gile
manakala watak Mizuki mmg hadkan hubungan esp physical contact ngan Sano, so nampak neutral


ni mamat yg Rui Xi/Mizuki admire
versi cine Wu Chun mmg hensem dan gagah dan macho, cuma muka kdg2 mcm bapok siam la
versi jepon Shun Oguri mmg tingggiiiiiiii dan hensemmm.. huuuuuuuuyyyy
2-2 sesuai ekceli
cuma dari segi lakonan Shun la lebeh kene ngan watak Quan/Sano


ni mamat yg minat kat Mizuki
yg kompius dia ni gay ke tak (ore wa HOMO janai!)
mmg lawak gile
versi cine dia watak ni sgt la annoying
mcm tergile2 plak ngan Rui Xi
TAPI
dalam versi jepon
owh sgt la lawak mamat ni
dan dia ade chemistry ngan Mizuki sampai naik nyampah plak aku apsal Mizuki pilih Sano instead of mamat ni
lawak, charming, hensem, caring, gile-gile, ah satu pekej rindu

4. sebab ade Shun rindu
pelakon jepon yg memenuhi taste aku sebab dia tinggiii
dan kakkoi
aa aku sker dia dalam HYD dan aku sker sebab dia menten cool jugak dalam citer ni hihi
pelakon taiwan dia sorg pun aku tak kenai wahahaha

3. ah Toma
Toma Toma Toma
mmg tak heran la dia menang best supporting actor
aku paling sker scene dia monolog sorang2 pastu siap ade gaya sewel tu wahahahaha
setiap scene dia mmg besh dan memorable
di mana watak yg sama dalam versi taiwan maha annoying

2. aa sebab mamat ni
memula aku tgk versi taiwan aku dah mmg sker ngan ketua dorm 2 tu yg playboy tu
pastu bile tgk yg jepon punye mcm waaahhh wahh wahhh wahhh
yg gamba kecik versi taiwan, yg besar dan terang tu versi jepon
tgk skali mcm Matsu Jun pun ade
ngaaaa



1. aku buleh tahan tgk versi taiwan sampai episod 5 je
tu pon forward2
camne la nak abis 15 episod?
jepon pun aku forward2 gak, tapi aku buleh maraton sampai abis
VERSI JEPUN MMG BESH!


TAPI
5 sebab apsal aku tak tahan ngan jdorama jepon

5. byk sgt filler scene, yg kdg2 tader kene mengene ngan jalan citer
4. dialog dorg meleret
3. bab kekeluargaan tu terlalu byk dan sgt corny
2. bab chenta2 kadang2 mcm tader feel
1. kurang emosi (biasa la org jepon ni tader prasaan sket)

so versi taiwan 2 bintang/5 bintang

versi jepon 4 bintang/5 bintang
sepatutnye aku kasik 3 setengah je, tapi watak Nakatsu mmg besh dan brilliant
hanye kerana Toma aku kasik extra setengan bintang hihi

No comments: