Wednesday, November 28, 2007

trust

aku ada trust issues
but i'm pretty guillible actually
senang percaya kat orang
malah slalu dibuli2 ngan lawak bodo sebab aku senangnye percaya
ah tu buleh buat modal gelak je
tapi kdg2 kes siyers sampai baper byk kali kene betrayed ngan kawan2 sendrik

no offense la kan, tapi aku ada problem sket ngan kengkawan yg dah kapel, and ESPECIALLY yg dah kawen
aku kalau buleh aku takmo la klu borak2 ngan dorg ni aku citer pasal hal2 terlalu personal, sebab 50-50 chance dorang akan citer ngan laki dorang
ni mcm apekejadah no secrets honesty booshit between husbands and wives thingy la tu
in some situations, bila dah kawen ni dah tak mcm berchenta dulu
setiap hari tgk muka yg sama dan setiap hari citer yg sama jugak
so kadang2 nak hilang kan boring, dan mungkin sekadar nak meluahkan prasaan, si binik (biasanya) akan citer hal opis, sosial life blablabla melarat sampai hal kengkawan dia
so senang citer lah, kalau ko citer problem ko ngan kawan ko yg dah kawen, secara otometik ko akan citer masalah ko tu ngan laki dia
macam bila ko jumpa laki dia for the first time pun, seolah2 mcm dah kenal lama ngan dia
sebab dia sure akan pandang ko ngan this really annoying knowing look yg macam dia tau everything pasal like ko
contoh ah aku citer kat kawan A yg abah aku sakit
bila jumpa laki dia, tego2 mcm biasa and then laki dia akan tanya, "Abah dah sehat?"
eyy? waddafak?
apekahh?

yang peliknya, aku tak penah lagi ada problem ni ngan kawan laki yg dah married
why ah?
adakah sebab pompuan lebeh joyah dari laki?
aku rasa ni bukan gender issues neh, tapi aku admit yang percentage kejoyahan pompuan lebeh sket dari laki
tapi TRUST ME when i say walaupun some guys ni bukan joyah, tapi kalau disogokkan dengan pree citer pasal orang, depa sgt ler menggedik mendengarnye
laki ni mind depa lain sket, if you know what i mean

pasai tu aku becareful sket klu aku kenal ngan kaum2 isteri neh
buleh la sembang, tapi aku tapis2 la sket citer aku
walau baik sampai buleh comolot camne pun, aku mmg takkan go into details about my personal life
aku buleh sampai tahap tipo kalau buleh
mungkin depa citer dan mungkin tak, tapi aku takmo amek risiko ah
aku tak sker aku jadik topik laki binik sembang di rumah mereka
aku lebeh rela diperngumpatkan sesama joyah dari diperngumpatkan kat rumah di rumah mereka
kdg2 mcm buleh jatuh maruah wwooo

owh org akan kata, "ko takpe la kudin ko blom kawen lagi, ko tatau camne.."
oi helloo
setakat ni ngan significant_other aku, aku sgt jarang lah citer detail pasal kengkawan aku
bagi aku, kawan aku aku punye life, property aku, aku lebeh kenal dorang, aku kenal dorg dulu, penah makan sepinggan, tido sebantal, ada yg jenis sama2 susah sama2 nangis sama2 suka ria
penah dengar tak kes org cerai atau clash pasal kawan masuk campo masalah atau mana2 sorang terbukak mulot terlebeh luas sikit menjoyah?
i so don't want to be that person

tapi aku bukan generalize ye
bukan sumer
tapi banyak dari sikit aa

skian

No comments: