Saturday, November 17, 2007

shopping

org slalu kata, pompuan dan shopping mcm bulu kaki
susah nak dipisahkan
kadang2 sakit bila dipisahkan
pastu lama kang tumbuh ler balik

err.. sebenarnye aku yang kata la

skang ni aku mcm addicted ngan shopping
betui gak org kata ni mcm some sort of therapeutic activity
before korg jump into conclusion dengan kata, "oh biasa la tu pompuan.."
i used to hate shopping
i loathe it
despise it
detest it
tak sker tak sker tak sker
leceh
buang masa
aktiviti bangang ala-ala kaum joyah

masa dok sensorang dulu, even grocery shopping pun mcm wargg oh tidaakk
tapi terpaksa
pasal tu baju kurung ke baju dalam ke sumer yg necessities aku serah kat mak aku
aku takmo meleceh

tapi sejak dua menjak ni, setat dalam tahun ni la kot to be exact, aku mcm rasa besh plak shopping
mcm satu cara untuk lepas tensi yg sgt besh, by burning holes in my pocket

ah camni rasanya
klu shopping kat luar, aku jalan2, ralit-ralit, pilih-pilih, tapi mmg ler part paling tak besh ialah part nak bayar
tapi sekejap jer tak besh tu
bila pulang ke rumah, ah part ni paling besh - bukak plastik tengok barang2 yg dah dibeli tu
owh byknye barang baruuu
masa ni nak letak kat sini
simpan dalam laci
gantung dalam lemari
owh bile nak guna ye?
bile nak pakai ye?
bile nak kasik orang tu ye?
mcm besh aa
aku siap tulis dalam organizer aku, kedai ni ade ni, kedai ni ade ni
paling sker kedai variety mcm hotmarket tu
macam-macam adaaa
murah plak tu
paling aku sker beg (bukan handbag ye) beg yg aku sker, tote ke, beg katok ke, tapi handbag makcik-makcik tak sker.. sorry
ah dan byk lagi bende2 merapu
even grocery shopping is fun!

dan recently aku discover online-shopping
mcm waaaaahhhhhh
lagi besh buleh window-shopping mcm nak gila at the tip of my fingers jer, klik klik klik
besh ah surf, surf barang, pastu email org yg jual tu, aku nego-nego
kdg2 sampai aku konfem aku nak
ni bukan impulse buy tau
tapi aku sronok surf-surf sebab gilerrrr banyaakk bargain
rasa mcm takmo gi beli kat kedai dah haha

membazir ke?
aku ni boros gak ekceli
aku tak mampu la beli mahal2 brg yg biasa pompuan beli tu
aku beli bodoh2 jer tapi puas ati
rupanya besh ye shopping
mcm menenangkan pikiran hahaa

No comments: