Wednesday, November 14, 2007

life and years

abaikan topik
tu tajuk blog yg senantiasa menjadi santapan rohani aku

how hard is it to be a working student?
jawapan lazim org;

#1 - "owh ko tak kawen lagi takpe la.."
#2 - "ala master ko tu taraf degree jer, sumer basic"
#3 - "you can do it!"
#4 - "apsal la korang pompuan ni sker nau blajar.. sampai ke mana klu blajar? last2 masuk dapur gakk.. pokpek!!"
#5 - "blablablapokpekpokpek.." <-- aku tak dengar yg ni sebab komen yg lebeh degrading dari komen #2

komen aku bagi komen #1
of course aku blom kawen, blom punye anak hatta anak angkat skalipun apatah lagi pakwe angkat
tapi cuma aku nak cakap, please jangan generalize
sumer org problem sendrik camner nak juggle between keje, stadi, dan hal rumahtangga
i have my own problems
mmg susah gila ekceli nak juggle and struggle
jgn tanya
bayangkan.

komen aku bagi komen #2
ok fine
aku ni tader la tahap pandai
IQ aku dalam range 120 jer, average
aku sgt hangen ngan komen ni
tatau la komen dengki khianat ke ape
nada sore mcm jeles pun ade
camni la
klu ko pandai sgt, ko gi la sambung blaja
kelasmet aku sorang tu degree IS - information systems - yg ade bau-bau kentot ngan IT field pon dorang biol serupa mcm aku gak tauuu

komen aku bagi komen #3
time kaceh
doakan la aku selesai dalam tempoh 2 tahun setengah ye
sape yg untung
kengkawan aku jugak
apsal?
aku banjer makan pree!

komen aku bagi komen #4
hahah
tau je kan yg bagi komen ni seorang jejaka
fuckin narrow-minded, no?
ni lagi satu komen yg degrading dan pakai generalization
tak kunafikan satu hari aku kawen dan kene masuk dapur gak
UNLESS laki aku yg pandai masak, sebab aku mmg tak pandai masak sangat hoho
sape masuk dapur pasneh?
laki akuuu jugakk

komen aku bagi komen #5
takpe abaikan
tak guna layan mind org mcm tak skolah neh

apa-apa pun, it has been a stressful and unexpected semester
mcm aku still tatau what has hit me hard in the face
masih dalam keadaan terbangak2 neh
apa-apa pun aku rasa aku buleh dah ready for the next semester
dgn lebeh persediaan, aku takmo kelam-kelibut aa mcm sem ni

skian timekaceh

No comments: