Wednesday, July 11, 2007

The Order of the Phoenix



mcm aku cakap dalam entry HP yg lepas-lepas, aku punye expectation dengan movie ni sangat sangat lah low, hanya sebab an unknown direct movie ni.
tu jer sebab bodo aku haha
Mike Newell did an almost perfect job bagi GOF, hanya sebab GOF setakat ni buku yg paling banyak action sequence, so Newell mcm lucky la kot, well in a way.

saper yg baca OoTP lapan juta kali mcm aku, views dekat movie adalah sangat berlainan daripada audience yg spesis tak baca buku.
kitorg can't help but expect movie perfect mcm dalam buku walaupun kami tau bende alah tu impossible hehe
oleh itu kami go for the next best thing la disebabkan director sumer lain-lain, nak tgk screenwriter dan director mana yang buleh interpret-kan buku jadi movie yg paling besh haha

ok abaikan haha

byk jugak bende kene skip (well what do you expect from a 500+ pages of a book) dan ada jugak sikit2 diubah, dan banyak character ditiadakan
tapi aku suka rendition oleh David Yates kali ni
aku would describe it as really down to earth.
dia takde buat mcm ambitious sgt, atau over sgt.
mcm just nice la.

OoTP untuk sesaper yg tak baca buku ialah satu buku yg berbentuk drama, dan tader action sangat.
citer pasal emosi Harry Potter ni, mcm sgt kesian la klu ikutkan
mcm sgt banyak konflik, mcm dia konfius, mcm lonely, kesian aa
so korang mungkin akan rasa boring sket kot
tapi aku tak boring
owh aku sangat suka
suka suka suka

Sinopsis tak payah la aku taip, buang masa jer
aku nak citer pasal character haha

Tonks! haha
i'm glad bab "Don't fuckin call me Nymphadora" tu ade haha
mmg cool giler la minah yg jadik Tonks tu

Lupin!
oh aku jatuh chenta ngan watak dia dlm buku
giler giler keangauan aa
dlm movie ni kurang jugak tapi berkesan
cara penampilan tunjuk yg Lupin ni sgt selekeh dan shabby sebab out of work lepas resign dari Hogwarts kan (sila rujuk movie no 3)
oh suka suka

Ron dah kurang funny sket unfortunately
tapi sangaaattt henseeeeemmmmmmmmm
tinggi dan macho dan hensemmm
oh gile oh gileee
bab dia ngan Hermione pun kurang, sebab movie ni fokus kat Harry punya emosi la
so subplot dorang kurang
cuma funny masa Gwarp grabbed Hermione tu, mcm otometik Ron jadik protective haha
cumel giler aa dorang (oh i sooo can't wait for HBP punye movie!)

Ginny haha
oh sgt lawa la minah ni skang
mcm tunjuk la sikit2 Ginny tu jeles Harry ngan Cho haha besh

LUNA! wheeeee
PERFECT!
oh budak ini sgt perfectly cast.
cara dia cakap, muka dia, rambut dia, cara dia skipping tu sumer mmg spelled out LUNA

Dumbledore's Army, ok la
depa buat rendition agak berbeza dari dalam buku, tapi besh la jugak
takder seterett jer

Bellatrix Lestrange, Kreacher, Kingseley, Umbridge! haha
bodo punye Umbridge wahahaha
saper kata dia ni tak seswai
hem hem
haha
giler ah besh

pastu scene yg masa Occlumency lesson ngan Snape tu sekejap je, tapi instead of Penseive punye scene, Harry took a peek of Snape past bile dia attack Snape dgn shield charm.
sekejap kee tapi besh aa

but for me part paling besh ialah masa battle dekat Department of Mysteries tu
pastu aku mcm bersorak giler babih bile sumer Order datang slamatkan depa
pastu Dumbledore lawan ngan Voldermort oh gileee
melompat-lompat aku siyers shitt
frankly, part ni paling besh skali dlaam sumer2 part
so klu korang rasa mcm nak tetido ke hape, bukak mata leluas bila sampai last2 neh

dan rendition masa Sirius mati tu owh gile aa sadis
yg ade teori mengatakan Sirius tak mati sebab body dia masuk kat dalam Veil tu mcm tipo ah
sebab biasanya klu kene Avada Kedavra, mangsa akan instantaneously mati
so sad kan
oh Gary Oldman sangat macho ler
banyak jugak la jamuan mata kali ni sebab bebudak sumer dah besar-besar, sumer mcm hensem2 haha

oh giler aku malas nak citer banyak
klu ikutkan aku nak telek-telek everything

so basically Chris Columbus buat movie 1 ngan 2 mcm citer budak-budak, mcm Disney movie jer
Alfonso Cuoron buat PoA mcm slightly darker, well i like it, tapi ramai tak suka la aku dengar2
Mike Newell, well like i said, dia mmg brilliant pun, citer ape dia buat yg tak besh?
Davis Yates akan ikut jejak langkah Chris Columbus untuk direct movie 5 ngan movie 6 sekaligus

ok lengkap la buat setakat ni
skang ni aku at the edge of my seat nak tunggu Deathly Hallows arrives at my doorstep pada 21hb nanti.. hihi

aku kasik 4.5 bintang

kudos to Davis Yates dan aku tader la susah hati sgt lepas ni bila dia direct HBP plak
cuma Steve Klove will be back in next movie
argg
tensi beta

No comments: