Thursday, June 07, 2007

Season finales

aku mula season baru citer tv 2006/2007 dengan donlod citer-citer tersebut:
  • Prison Break
  • Desperate Housewives
  • Supernatural
  • Lost
  • Jericho
  • Veronica Mars
  • CSI
tapi aku end-up donlod PB ngan SPN jer dengan jayanya setiap minggu.
aku discovered House dan Heroes, dan aku dengan gediknya jugak tak saba menunggu setiap minggu untuk episod baru.
yg lelain tu aku stop sebab aku tak larat nak donlod atau aku lost interest atau aku stopped all over sebab dah tak besh.
antara faktor-faktornya ialah_____
  • rapget aku stopped working sebab rapidshare.com dengan kijamnya buat samting sampai buat pengguna pree mcm aku ni tak buleh donlod via rapget.
  • dan jugak torrents dah aku tak buleh didonlod di opis.
  • dan jugak faktor tmNUT kecibaian yg abadi senantiasa.

dalam kesempitan masa untuk aku berpoya-poya nih, aku sempat tengok 2 lagi season finales:

spoiler alert!

Supernatural



masa finale season 1, buat aku tergoleng-goleng kesaspenan
dan season 2 bermula dengan baik.
mcm biasa, misteri bapaknye yg amatlah hensem itu
dan misteri Sam yg sgt hensem tu jugak
the yellow-eyed demon pekejadah yg dia nak aa bodoowww
Meg mati, oh gilee she's one of the best villain ever!
so depa embarked on a mission untuk cari misteri kematian mak depa, bapak depa (yg hensem itu) blablablahh
setakat sampai tengah2, mmg besh aa, ada beberapa filler episodes yg lawak jugak
character development yg aku rasa sebenarnya banyak dah berkembang maju dalam season 1, tapi timbul byk misteri lagi terutama pasal Sammy.

cuma aku tak puas ati byk character yg aku rasa perlu pengembangan yg lebeh lagi mcm Ellen, Jo ngan Ash, tetiba je Jo mcm disappeared lepas dia larik dari umah
and then masa nak dekat2 abis, lepas kes Sam jatuh chenta ngan werewolf tu (love or lust? mcm lust je aku rase), tetiba je ade 2 episode yg mcm sangat bodoh dan tah pape
ape jadi ngan werewolf tu? Sam bunuh ke?
daripada bende alah tu mcm tak logik lompat lompat pastu kembali pada misteri yellow-eyed demon.
pastu plak Sam mati, dan Dean sold his sold to the demon untuk hidopkan balik Sam
and then masa last tu bile gate of hell dibukak, tetibe jeee John ade balik slamatkan Dean pastu hilang balik camtu je?
hehhh naniii? what in the fuck is that for?
apsal lama sgt demon tu nak tunggu untuk bukak hellgate tu?
mcm gilenyeee
KECUALI demon tu mmg ade grudge dekat Winchesters tu ke hape
tapi tak logik aa sebab demon tu dah mati ponn

oh macaaamm kekurangan idea gileeeeeee
aku ferast sgt aaa
camne dorg buleh buat citer yg aku rasa byk recycle idea camni jadik besh gile pastu jadik mcm kembali ke asal yg tak besh

aku maybe akan still go on donlod season 3 kot, walaupun obviously next season depa 2 ekoq ni cuma akan selesaikan misteri Dean punye perjanjian ngan demon tu
dan depa kata banyak demon yg terlepas kandang dari devil's trap tu, so aku assume depa akan gi hunt the demons down la kot

oh so fuckin lame.

-------------------------------------

House


oh gileeeeeee
oh gile oh gile oh gileeee

aku rasa thankful sangat aku stumble upon citer neh
masa memula kuar kat AXN tu aku tgk pilot sekerat je and i went, "oh dear, not another one of those doctor shows."
tak menarek aa lagi2 Hugh Laurie dalam watak siyers? aku mcm rasa tak seswai gilerr aa sebab kat mata aku HL adalah sekadar katun semata

lepas tu aku dok baca review and then HL menang Golden Globe plak
aku mcm oh blasah la donlod
lepas tu aku hooked.
giler.

oh episode ni kan pasal Foreman nak quit tu
House masih lagi bapak KETEGAG taknak ngaku yg dia taknak Foreman quit.
yg Chase plak bighah giler dok api-apikan House soh House ngaku yg dia NEEDS Foreman.
so House did the unthinkable.
dia fired Chase.
walaupun dia fired Chase ade sebab.
oh pk sendrik la, aku pun tak terpk sebab aku dok giler obsessed dgn watak House, watak Chase aku abaikan hahah

masa tuuu aku rasa House mcm cilake babih punye bastard aa
i hate him, i truly HATE him.
walaupun aku rasa Chase ni mcm lembu yg kene tarik hidung, tapi cara dia tu mcm sgt kijam aaa

in the end, although mcm biasa House dapat selesaikan misteri dia tu lagi, Foreman still quits, Chase was fired dan tadaaaa... Cameron resigned.
mcm marilah kite bersama-sama tinggalkan itu org tua bodoh sorang2 secara berjemaah la.
padan muka.
ego bodoh bastard cilake punye org tua, apsal la dia end-up camtu aa klu ey pon penah kene abused dengan bapak dia
mcm gile saiko, genius yg saiko.

House is not the typical medical drama yg aku penah tengok.
sebut je, General Hospital, Chicago Hope, ER, sumer aku dah penah tengok
tapi House M.D mmg fuckin brilliant hanya sebab ade Hugh Laurie
giler babih dia mainkan prasaan audience sampai audience benci dia, tapi audience akan suka untuk benci ngan watak neh haha

oh gile lambatnya Season 4
House's team is falling apart.
and *gasp* (and unfortunately for me because i'm a House/Cameron shipper) Cameron akhirnya suka balik kat Chase.
eww



ok la aku akan continue donlod Lost kot sebab aku dah donlod up to ep 6
and DH jugak kot
Veronica Mars pun nak sambung jugak aa sebab ade Logan Echolls yg hensem itu wahahaha

jya ~~

No comments: