Thursday, June 14, 2007

Ocean's Thirteen



well kalau nak boh 13 sebab mcm banyak sgt ler plak.
so aku boh 7 jer aa haha
so voila! 7 reasons why I like Ocean's 13:

1. Lawak yg funnee.
aku rasa majoriti audience tak dapat tangkap kot lawak dia.
aku pun kadang2 lampi jugak tapi aku rasa depa buat this on purpose sebab nak bagi ade feel sebab bab2 lampi ni ade kene-mengene ngan citer neh haha.
pastu mmg kene tgk dari movie no 1 ah klu nak paham.
lagi satu ekspresi muka2 masing2 pun dah buleh buat aku gelak goleng haha

2. Brad Pitt looks good in this movie, and THIS MOVIE only.
dari Ocean's 11, Ocean's 12, mmg watak Brad Pitt kene ah dengan cara dia yg macho dan suave tu.
mcm almost funny lah, dgn muka dia yg lampi2 tu
kalau korang pasan, dalam movie no 2, keje dia maaaaaakan je
tapi pada masa yg sama dia mcm hensem
honestly aku tak suka dia ni sebab overrated, tapi dlm citer ni dia mmg kene aa.
besh.

3. Chemistry between the casts.
haha.
dari movie2 yg lepas, mmg depa sesama ade chemistry.
mmg sayang aa Julia Roberts ngan Catherine Zeta Jones tader.
haha igt tak movie no 2 yg Julia Roberts jadik Julia Roberts tu? haha lawak gileee
tapi dalam citer ni Danny Ocean terang2 cakap, "It's not their fight."
tapi depa tader pun takpe, besh aa memasing.

3. Banyak scene lawak klasik.
nuff said.
hahahahahahahaaa!
gelak aku bile tingat wahahahaha lawak tak hengatt

4. George Clooney as brilliant as always.
nuff said.

5. Ensemble cats.
cari la movie lain yg ade sumer dalam satu dan bukan satu movie yg poyo.
susah nak jumpe.

6. Enough suspense to put you in the edge of your seat, but then again when you least expected, it'll make you LOL.

7. Less twists and knots than the last movie.
Tak complicated macam Ocean's Twelve, so senang sket paham la.


....... but then again..
7 reasons why Ocean's Thirteen tak sebest Ocean's 11:

1. Tader Julia Roberts.
mcm ada lobang kosong aa, rongak, and the Ellen Barkin tak besh.
too old, and trying to hard.

2. Scene yg melibatkan sumer cast mcm kureng
even scene budak ketot cine tu pun mcm kureng.

3. oh gileee Matt Damon wahahaahhaha aku tatau nak boh bende ni kat the best bit ke atau the worst bit
dgn hidung pelesu tu wahahahaha buat dia nampak bodo gile
aku baru je tgk Matt Damon dalam The Departed mcm macho dan berkarisma gile aa
pastu aku nak tunggu nanti plak The Bourne Ultimatum this fall mcm expect dia masih macho, gagah dan berkarisma la
tapi citer ni.. wahahahahaha.. ahahahahaha mcm spoooil gilee
oh gilenyeee
dah la nampak mcm makin tembam plak

4. Al-Pacino
aku mmg tak penah suka dia neh
dia berlakon sumer movie sama jeee

5. Don Cheadle's fake accents is getting really old *yawn*

6. The heist plot mcm dah tak besh dan predictable.

7. Well, naturally I expect more from Steven Soderbergh.
actually they chould stop at no 2.
tapi nak jugak buat sequel.
haa hambek

bukan sumer org buleh terima aa citer nih, unless tengok 3-3 sekali berturut2 maybe boleh paham
bagi aku, yea well naturally, Ocean's 11 is the best.
tapi aku tak regret aa tengok.
ade la moments dia.

tapi aku buleh bagi 4 bintang.
hehe!

4 bintang.

No comments: