Monday, June 18, 2007

baby

hari tu aku ikut rombongan cik kiah berempat termasuk aku gi melawat org baru beranak
fakta penting: 2 org dah kawen, 2 org (termasuk aku) blom
so sampai-sampai, yg lagi 3 org tu mcm berebut je masuk terus nak gi terkam baby dulu
aku masuk gi toilet dulu (err taim tu ujan lebat, bladder aku dok keje buat hal je)
pastu lepas kuar toilet aku gi tengok maknye dulu, tanya khabar, sehat ke tak, soklan lazim mcm saket nak mampos ke tak, ade dokter hensem ke tak blablabla
yg lagi 2 org member yg dah laen tu sebok dok berebut pegang baby (sian plak aku tgk baby tu, mata kecik satu line lagik, mulot nganga2) dok agah ler baby yg baru berusia seminggu tu (mcm la baby tu paham)
pastu tgh aku sembang2 ngan maknye, tetiba member yg bighah sorg dok pegang baby tu hulur baby tu kat aku
aku mcm keras jap
beriye plak tu dok hulur dgn harapan aku jadik mcm dorg kot pegang2 agah2 cakap baby tu comel
aku tengok baby tu mcm kenit je, muka krepot2, mata satu line, mulot nganga2, pala botak, merah-merah cekelat, lembik plak tuu..
aku rasa klu silap pegang ni mau ade tulang yg patah dan cacat seumur hidop neh
memula aku nak kata, no thanks
pastu aku nampak muka maknye plak mcm berseri2 beriye mcm nak aku pegang baby dia.
aku mcm errr
pastu selow2 aku pegang la
pastu aku tatau nak buat ape
oh aku biasa jaga budak la don't worry, tapi baby yg baru kuar ni aku lain mcm sket
aku nak pegang kulit dia pun aku tak branik takot ade kuman yg melekat ke, aku terkoyakkan kulit dia kee
adoi la bapak seriau laa
pastu baby tu mcm menguik-nguik aa dalam pegangan tangan aku
pastu bebudak 3-4 ekor tu ngan mak dia dok tengok aku mcm expect aku cakap samting mcm "eyyy comelnyee.." "eiii gerammnyeee.." " ek ehh mcm muka maknye/bapaknyee/atoknyeee.. blablabla"
last2 aku tgk baby tu, err baby tu tader la tgk aku balik kot, pastu aku pas balik kat maknye
aku cuma cakap, "err berat jugak eh.. baper kilo?"
yg rombongan cik kiah tadi tu pandang aku semacam

err maybe pernyataan aku ni kijam kot
tapi honestly, aku rasa baby baru branak ni sumer muke sama je la
tak comel pun
ade sikit mcm anak b.e.r.u.k pun ade
wahahaha sori
dulu masa mak aku branak adik kecik aku, masa bawak balik baby tu, aku tgk je, mulut aku jahat terus cakap, "eh mcm anak beruk!"
kene la sedas lempangan hikmat abah aku

salah ke klu aku pk camtu?
ataupun pikiran aku ni akan disalahtafsir sebagai menghina ciptaan tuhan
taaaakdeeeeee.. tu cuma first impression aku jeeeeee
kalau dah tak comel, takkan aku nak kata comel
aku tgk majoriti mak bapak expect org kata anak dia adorable la, comel la, tapi klu kat mata aku tak comel takkan aku nak cakap gak comel
trima la kenyataan anak ko tak comel
yg penting hati budi ye tak? tu yg sumer org dok sebok2 kate kan? haha

salah ke aku berpikiran camni?
anak aku akan datang pon konfem sama kot aku pk
tapi tu anak aku, aku akan sayang jugak ape yg tuhan kasik
taaapi klu tak comel anak aku pun aku akan cakap tak comel jugakk
salah keeeee?


Gambar hiasan
ni adik aku yg aku kate muke mcm beruk tu
bile besar mcm cumel la sket
sket jeee

No comments: