Tuesday, May 29, 2007

Pilots

kesangapan yg berpanjangan membuatkan aku donlod beberapa citer yg aku rasa curious nak tengok.
so these are my reviews:

Aquaman



mukadimah:
asalnya idea nak buat citer ni datang dari watak yg sama dalam Smallville, tapi bukan spin-off.
mcm totally diffrent show la
pelakon yg jadik Green Arrow dalam Smallville tu yg depa amek jadi Aquaman/A.C Curry
oh awal-awal aku cakap, mmg tak hensem sgt aa wahahaha
aku curious (and i don't really watch Smallville) so aku donlod dan tonton.

plot:
AC ni ialah putera kerajaan Atlantis.
masa dia kecik-kecik dulu, masa mak dia ngan dia terbang across the atlantic ocean, kapalterbang depa terhempas ke dalam laut, dan mak dia mcm kene colek (possibly killed) dengan satu monster dalam laut.
so dari kecik dia hidup la dengan bapak tiri dia, dan dia tau dari kecik dia mmg ade superpower; boleh berenang dgn sangat laju, boleh bernafas dalam air dalam satu jangka masa yg lama etc etc
seblom mak dia mati, mak dia tinggalkan dia satu necklace neh, mcm ada simbol something.
oh gile gi baca kat wikipedia jer lah wahahaha

my thoughts:
aku tak baper suka hero DC comics, oh didn't i told you guys that about err.. a million times already?
so typical hero DC comics, poyo, prasan hensem, playboy, suka flaunt dia punye power, mesti ada dark past, pompuan dia mesti damsel in distress blablabla, cliched Marty-Stus etc etc etc
even the AC punye romantic-interest dlm citer ni seorg pilot pompuan yg sangat lawa giler (the actress is the Miss Universe winner) dan monster yg jahat tu pun menyamar jadik pompuan yg sangat lawa
wahahaha
pastu typical typical, siap AC ni ade mentor lagi, yg ngajar dia nak gunakan koser dia dgn betul.

duh!

misterinya kat sini, Atlantis wujud?
mak dia mati ke tak?
ape kaum Siren nak dengan kaum Atlantis neh?
blablablablablahuwekhuwekk

thank god the series never made it to the screen!
------------------------------------------------

The Nine



so citer dia camner?
the plot itself sounds promising
9 org strangers kene jadik hostage dalam satu rompakan bank
so citer ape sebenarnya terjadi dalam tempoh 52 jam dorang terperangkap dalam bank tu melalui flashback dalam setiap episod
mcm lepas tu ape terjadi ngan life dorang, ape misteri sebalik rompakan tu, ape sebenarnya terjadi blablabla

so besh tak?
besh jugak
mmg saspen gileeerrrrrr giler giler babihh
klu ikutkan aku nak je donlod
tapi otak aku ni mcm furutistik sket, tetiba je aku mcm melalui somesort of Lost deja-vu
oh akan jadik mcm citer Lost the seken ke?
oh tiidaaaaaakkk
aku tak sanggup melaluinya skali lagi.
so one pilot episode is enough for me dan the rest is left for my imagination to ponder.

more info dalam my dear uncle_wiki

anyway, citer ni dah kene kensel pon sebab ratings dia low.
so mcm aku cakap, one LOST is enough.
------------------------------------------------

Daybreak



huh?
citer ni asalnya sebagai 'filler' masa Prison Break on hiatus bulan 11 tahun lepas.

wwooo.
camner citernyer?
tau tak movie Groundhog Day?
haa citer ni mcm ikut konsep camtu la
mcmmana sorang polis neh yg kene framed bunuh sorang loyer neh.
dan dia akan lalu hari yg sama over and over and over again.
so dia ambik kesempatan dalam tempoh looping tu untuk clearkan nama dia dan jugak cari org yg frame dia tu

menarek jugak eh?
ye.
tapi ntah la, aku tak berminat.
hero dia pun tak menarek.

oh saper itu hero?
Taye Diggs yg jadik nemesis Christian Bale dalam movie Equilibrium tu (sila tanya pakcik_google untuk keterangan lanjut)

apsal tak sambung tengok?
sebab pakwe tak hensem, sebab konsep camni serupa mcm B-Movie punye recycle plot, dan citer dia sgt predictable.
been there, seen it.

dan citer pun kene kensel gak sebab rating low.

info via wikipedia
------------------------------------------------

Traveler

oh gileeee.. pakwe aku berlakon
trett trett ---> Aaron Stanford (the guy from X-Men)
oh gilenyeeee

setakat ni mmg saspen giler babih
tapi sayangnya citer ni tak release lagi, kene pospon manjang
anyway citer ni will be airing masa season finale Lost nantik whoohoo! (mcm la sampai tv sini)

pasal 3 org kawan masa lepas graduate.
dorang plan masa cuti panjang tu mcm nak bersuka ria la seblom keje kan
pastu salah sorg kawan dorg, Will Traveler mcm soh 2 org lagi tu buat prank, tapi alih-alih prank dorg mcm went wrong bile satu muzium tu meletop dan 2 orang tu disyaki sebagai terrorist manakala Will Traveler plak hilang.
so skang ni Will Traveler ni je jadik alibi dorg tapi dia dah tader untuk buktikan dorg ni tak salah
so, mcm ala-ala PB, dorang lari dari authorities dan embark on a quest untuk cari Will Traveler neh untuk clearkan nama dorang.
walaupun dorg dok sama 2 tahun, lepas kejadian tu baru dorg sedar dorg tatau langsung Will Traveler tu saper, gamba tader, identiti mcm dodgy etc etc

jengjengjengggg

ok la ok laa aku bias
sebab Aaron Stanford ade aku kate citer neh besh
oh jgn lupe 3-3 watak utama sangat hensemm wahahahaha

donlod la donlod laaaaa
beshh
wahahahaha

info via wikipedia


dah abis, skian.
saper-saper berminat nak tgk citer yg sebut kat atas, kontek aku via ym.

No comments: