Thursday, May 24, 2007

How to stop a fuckin hysterical chick who just watched Heroes season finale..

semalam aku gi kat drivethrough mekdi ngan my kekaseh hati
pastu lepak kat parking tepi jalan highway karak tu, selepas mentekedarah, si mangkuk_hayun tu tido, aku pasang laptop dan layan Heroes 0123.
oh gileeeeeeeeeeeeeeeee

aku rasa bergegar kete tu aku menjerit-jerit
mcm tengok kat mini drive-in movie theatre plak
(tapi not recommended! takot kang rompakan byk skang so, jgn lah ikut jejak langkah aku yee)

dalam episode ni, sumerr watak berkumpul di tempat yang sama
tapi prediction masa tgh-tgh season tu kata the last few episodes ada Heroes yg akan mati?
adakah dorang maksudkan Nathan Petrelli?
aku dari mula-mulaaaa mmg aku tak suka Nathan
aku rasa dia ni dodgy
tapi masalahnya dia ni mcm gray character, soo fuckin unpredictable dan tak buleh nak agak what he'd do next

antara scene yg aku dok emo giler:
  • reunion Molly Walker with her 'other hero'
  • Hiro nak jugak cari Ando despite ape yg bapak dia cakap (friendship forever)
  • masa Sylar melukis tu zoom in tgk mata dia, kite dapat tgk sumer bendeeee in the future, pastu dia sebut "Peter Petrelli". hoh!
  • confrontation Niki ngan Candice. Niki jadik kuat wheee! oh selama ni Jessica kuat sebab dia pinjam koser Niki, yg sebenarnya Niki yg power. so Jessica tu hantu?
  • masa Peter went back in time. It's good to see Simone back walaupun aku tak sker minah neh
  • masa Ando nak serang Sylar, tapi dia kene ambush balik, pastu Hiro datang wheeee!


and oh shitt!
the final confrontation.
dari setat dorg sumer kat luar Kirby Plaza tu sampai abisss


so the prophecy tu betul la, lepas dok speculate saper yg akan explode, Sylar? Ted Sprague?
last-last tu.. oh gileeeeeeeeee
aku mcm WOOOHOOOOOOOOOOOO bile mereka berdua terbang ke langit
daaannn wahhhhhhhhhhhhh HIRO is my hero!
oh sungguh gagah dan hebat dia kala dia menikam Sylar dengan jayanyaa

so the conclusion for next season:


Sylar is NOT DEAD!
aku tau walau camner pun, dia kene potong lapan pon, dia takkan mati

saper VILLIAN BARU?
akan jadi ally Sylar ke?
lebeh power dari Sylar?
wheeee watak baru!
laki ke pompuan?
klu laki, hensem dan macho dan gagah dan hebat keee? ape power dia?


Nathan mati?
oh shit!
aku tak sker character dia, tapi prophecy kata dia akan jadi President, atau Sylar yg jadik President
remember Candice tak mati lagi tau, dia cume kene lempang dgn sangat teruk oleh Nikki.
hohoo
so the unknown future is still inevitable.

what will happen to Peter?
i guess he'll survive sebab dia ade koser regenerate tu, making him practically immortal.


Hiro?
wahahahaha
sangat cumel kan dia neh?
Masi Oka DESERVED to be nominated in Golden Globe.
he was awesome!
adekah dia akan trap dekat zaman feudal japan tuu?
sampai bilee?
adekah dia akan gepren baru dalam season akan datang?


Ando survived!
aku tau ramai tak sker dia, tapi aku suka jugak haha
tanpa Ando saper lah Hiro.

Jessica still there?
adekah Jessica dan Niki akan terus berbaik-baik mcm adik-bradik normal yg lain?


oh Molly Walker.
aku sgt suka minah kenit neh
lawo gile

anyway
gileeee aa nak tunggu Season 2
klu tak besh mcm PB aku tatau aa

oh btw, Jericho kene cancelled haha
aku stop tengok tu lepas episode 4.
mcm kureng sket aa bagi aku

so Heroes dalam bulan 8 kot kan?
oh gileeee <--- span="span" style="font-style: italic;">aku byk menyebut ayat ini skang dengan penuh emo sambil meletak tangan di kepala.

No comments: