Tuesday, August 29, 2006

OCD

one of the bad things jadi seorang berzodiak Pisces ialah susah nak menyembunyikan perasaan sendiri.
Pisces may be vary, aku biasanya pendiam dan pemendam, tapi ada jugak yg loud dan over-emo.
tapi satu yg sama, walaupun aku tak cakap, maybe kat ekspresi muka atau bodylanguage aku akan tunjuk almost every mood i'm in.
suxx i know.

mcm ramai org cakap kat aku, klu aku suka satu benda aku akan suuuuuuuuuuuuuuka sangat sangat sangat sampai mampos.
kalu aku eksaited pasal satu bende tu aku mcm rasa nak terbang jer.. oh lupa dunia kejap..
tahap obsesi giler babih aa lebe kurang.. haha
when i was young, aku adalah pengompol benda-benda tak berpekdah seperti kaset lagu dan everything pasal citer wayang.
klu tengok koleksi kaset aku yg masih wujud sampai skang ni, mau la dalam 4 kotak bertapa dalam stor tu.
lepas tu, setiap minggu aku sanggup berlapa sebab nak gi tengok wayang.
lepas tu aku akan syok sendrik-sendrik buat satu scrap book my personal review pasal citer wayang tu.. bukan setakat review citer, aku akan review screenplay, cinematography, aku beli buku yg ada screenplay, aku baca balik, aku hapal dialog, aku cari OST walaupun sekadar lagu orkestra jer, aku cari novelization, aku beli majalah Premiere yg harga nak dekat 20 hengget tu dan byk lagi..
dan klu citer wayang tu besh nak mampos, aku akan gi tengok berkali-kali-kali (heck i watched Speed for 5 bloody times kat wayang, dan berkali-kali lagi kat video)
tak campo aku beli video dia lagi blablabla
giler babih ah

dan zaman skang, contoh ah aku suka Harry Potter kan, aku tader kemampuan dari segi wang ringgit untuk beli memorabilia dia ke pekejadah, tapi aku put a hell of a good use of dear old internet untuk everything segala mak bapak tok nenek pasal HP yg wujud.
tu tak masuk lagi obsesi aku yg lain.
masa aku gila bola dulu (zaman Astro tak privatize EPL lagi), aku siap rakam tu klu match MU yg best best, pastu siap tengok lagi tu lagi lapan juta kali.
player mana aku tak kenal? team mana? sebut jer aku mesti tau.
skang ni, baru masa WC tu aku baru tau Kewell tu kelab mana.. hahaha gelakkan dia

tapi sepanjang aku jadi obsessive ni, aku jarang ah.. bukan jarang, maybe tak penah kot, jumpa org yg betul-betul sama mcm aku.
ada org yg obsess pasal anime, aku takleh masuk sebab aku cuma obsess pasal Ranma ngan Inuyasha jer, bukan sumer anime, dan aku takleh la masuk geng Naruto atau Bleach.
aku obsess pasal StarWars, aku jumpa org yg obsessi sama jugak, tapi orang_tu terlalu teknikal la pulak, aku sampai tak paham apa dia cakap haha

senang citer aku ni jenis spesifik kot.
sangat-sangat spesifik.
giler babih particular.
tu susah nak cari tu.

takpe la.. biarlah aku dalam dunia aku sorang-sorang berseorangan.

No comments: