Monday, September 05, 2005

She's On Duty

citer ni sebenarnya best, tapi saper bodoh mangkuk hayun buat subtitle dia, aku jadi sampai tak paham kebende..
subtitle dia punya la teruk, aku rasa vcd citer jepon yg aku dok beli yg subtitle dia mmg bodoh bangang nak mampos tu, tak la sebodoh subtitle citer nih
bodoh betol, bangang mana tah dorg hangkut tah..
spoil betul..
masa 5 menet pertama, aku tak paham pejadah apa dorg cakap, kalu bahase jepon bleh la aku paham sikit, ni bahasa korea, mana la aku tau
ishh

tapi citer ni aku rasa best la, sebab bagi aku tolak subtitle dia tu aku rasa la best
pasal polis pompuan ni, dia kene menyamar jadi budak sekolah sebab nak cari sorang gengster ni melalui anak pompuan dia yg blaja kat skolah tu jugak..
ada la sikit mcm Miss Congeniality, tapi citer ni bodoh lagi aa
tapi heroin dia mmg best..
memula masa dia dapat esenmen ni, sampai mampos dia taknak pegi sebab dia dah taknak gi skolah dah..
sebab taim dia skolah dulu dia mmg kepala gengster kat skolah dia, so kira mcm nak jadi baik la kunun, dia masuk la polis..
tu yg dia tak puas ati sebab dapat esenmen masuk skolah balik nih..
yg paling beshnyer plak, heroin dia ni ganazz giler, sampai gengster kat skolah tu pun abis dia blasah.. ahaha
pastu ada sorang plajar misteri la, yg dia mcm terjatuh chenta la sampai termimpi-mimpi la..
mcm lawak giler babih bodoh aa..

yg pelakon jadi heroin ni, aku tak penah nampak pon, tatau la sebab aku jarang sgt tgk citer drama korea kan, tapi dia berlakon mmg besh laa..
dengan mimik muka dia, mmg giler lawak aa.. ahaha.. mmg tak selawa pelakon korea lain, badan pun debab-debab sket, muka mmg klakar giler aa.. ahaha

tolak subtitle yg bangang ni, sepatutnya citer ni besh, tapi formula ni dah banyak sgt kali diguna-pakai sampai dah boleh nak repdict apa ending citer nih..
tapi yg berlakon jadi love-interest heroin ni sampai kesudah aku tatau mana asal dia.. tetiba jer jadi mcm some sort of vigilante ke apa, tapi walaupun tak hensem, mcm cool jugak la.. aku paham yg mamat ni asal dok jepon pun sebab ada satu dua line dia gi cakap jepon.. lain dari tu sampai kesudah aku tatau mana asal dia..
sayang yg hensem tu jadi jahat lak..
tapi watak tak memorable untuk aku angau la, tapi pape pun heroin dia besh!

setakat ni tak dinafikan wayang korea ni besh-besh arr..
aku suka aa bahasa dia, lagi lembut dari bahasa jepon..
ni mcm nak blaja bahasa korea plak nih hehe

ok ok offtopik lak
citer ni biasa jer, sebab subtitle bodoh tu, aku bleh kasik 3 bintang jer..
i've seen better.

No comments: