Wednesday, September 07, 2005

sectumsempra

"Greatness inspires envy, envy engenders spite, spite spawns lies.
You must know this, Dumbledore."

- Lord Voldemort
ok ok akhirnya aku abis baca skali lalu Harry Potter and The Half-Blood Prince..
oh aku tak beli pun..
aku usaha gak cari pastu donlod versi softcover punya and then menyalahgunakan rete opis untuk print hampir 800 mukasurat kertas A4.. hehe
yer yer keje giler, tapi i just can't the suspense
aku baca pun skali lalu jer, tader la sampai kosentret betul-betul, sebab aku accidently terbaca spoiler kat satu website HP nih.. apa yg buleh aku cakap ialah - babihhhhhhh
huhuhu

ok, aku spend masa 2 hari jer between time keje kat opis, lunch hour, dalam kete between red light traffics, lepas maghrib, sebelum CSI, sebelum tido.. blablabla..

ok review aku agak negative, sebab bagi aku citer dia very disapponiting
bukan pasal spoiler yg aku terbaca, sebab buku no 5 - Order of the Phoenix - pun, ada org kat forum aku slalu lepak tu slipped out spoiler yg Sirius Black mati, tapi i enjoyed buku nombo 5 tu nevertheless..
dalam sumer-sumer buku HP, aku rasa yang ni agak dark, ok considering dah ada perang dunia kelapan antara wizarding world dengan Voldermort dan konco-konconyer.. tu tak kesah aa ...
cuma, watak utama dalam citer ni dah remaja dah, so ada byk la elemen mushy mushy aa dalam citer kali ni.. and to tell you guys the truth, it made me want to throw up twice or more.. oh tidaaakk.. i absolutely kenot imagine mcmmana Harry tu dok drooling lusting over - ok kang aku tertaip spoiler lak kang - bukan Cho Chang dah kali ni, tapi org lain aa.. it's not cute at all.. no no tak cumel ah..
and then the contant bickering ala laki bini yg Hermione dengan Ron tu dah getting tiresome.. boooringg..
it's obvious la Ron akan end-up dengan Hermione, kecuali la kalu JK Rowling tak kasik dalam buku no 7 kang aa.. tu aku tatau aa kan..
and then, watak feberet aku mcm Remus Lupin ngan Tonks pun ala-ala mushy, in the end la.. JK Rowling try nak create suspense la naper Tonks tu mcm sedeh-sedeh aa.. mmg aa Sirius tu kazen dia.. mmg aa dia sedeh kan, tapi in the end ada benda lain yg dia sedeh.. hek ele.. rasa nak hempuk jer..
sampai rasa watak Tonks yg fun and clumsy tu dah hilang fun dia..
aha!! that's just the words to describe this book - NO FUN
tader memorable funee scenes dah mcm yg dulu-dulu.. even scene quidditch pun boooringgg..
Hogwarts tu dah tak mcm fun dah sebab Fred ngan George dah tader..
ala boring laaa

buku no 7 nanti is so predictable la..
nampak sgt obviously duhhh.. Harry akan teruskan quest yg Dumbledore kasik kat dia, and then eventually akan berdepan la dengan Snape ngan Voldermort..

tapi tu review aku baca skali harung aa..
nanti lepas kuar versi paperback aku beli aku baca bebetul aa nanti..

ada byk giler disappointment aa.. mcm watak yg aku dok kesian, tetiba mmg jahat giler babih..
tu unexpectation yg aku tak beberapa aku bleh terima dari JK Rowling.. sebab alasan dia tak kuat aa.. mcm bodoh aa ada gak..

ahaha ok la aku agak obses ngan citer bebudak camnih
tapi kalu sesaper yg dah baca, mesti akan cakap citer nih tak mcm citer bebudak sangat.. mmg for all ages la..
aku sampai rekemen kat opismet aku, tapi dah sebulan dia dok baca Philosopher's Stone tak abih-abih lagi ahaha..

overall, buku ni buat aku tak tertunggu sangat buku no 7, kecuali atas satu faktor - Snape
and then sian plak kat JK Rowling.. i bet sebab ada deadline and under pressure dia buat citer tu jadi camni kot.. tu salah satu teori aku ngan adik aku apsal HBP ni agak suxx..
not much surprising elements, but curiosity won me over..
i'll definitely add this to my collection just because aku ada koleksi dari no 1 sampai 5, tu jer.. dan bagi lagi kaya lagi itu JK Rowling aa..

strictly for HP fans only, yg tak minat tu gi aa jejauh.. tengok aa movie dia yg suxx tu.. hehe

No comments: