Saturday, August 27, 2005

The Maid

ala lama tak kasik review.. camner nak citer arr??

ok camni la, last citer hantu yg best aku tengok ialah Shutter, dan citer ni bagi aku terbest selepas Shutter..
citer ni actually bahasa cina - hokkien, tapi ada selang seli cakap omputeh sket, pastu ada satu line tu actually cakap melayu kalu korang bleh prasan la..
ni pasal org gaji pilipin kene ambik keje dengan satu family cina dekat singapore, kebetulan taim dia sampai tu, taim tgh Hungry Ghost Festival - kalu saper tatau apa kejadah ni baik gi dok dalam gua la.. hehe - taim bulan ketujuh dalan kalendar cina, di mana dalam tempoh sebulan ni pintu 'neraka' dibukak pastu byk la hantu-hantu kuar cari makan..
so org Cina taim ni la depa dok buat banyak makan-makan, bakar benda alah apa ntah nak kasik roh-roh ni jgn kacau depa la, mcm cari berkat la.. aku pun tak beberapa paham tapi lebeh kurang camtu aa..
yang maid pilipin ni plak, dia nasib tak baik, dia bleh nampak plak hantu, mmg slalu kene kacau aa..
adeihh taim kene kaco tu memang giler babih aa naik sewel gak minah tu aku tengok.. lupa jap citer nih citer tipo..

mmg tak dinafikan hantu dalam cite hantu Asia ni, mmg tak lari la mesti ada sikit merangkak macam antu Ju'on, pastu mesti rambut panjang, pastu mata tu mcm ada pakai sikit itu contact lens la kasik lagi scary..
tapi elemen seram dalam citer ni menjadi siott..
nak lapan juta kali aku sakit jantung gak sebab terkejut..
pastu plot dia mmg agak ok la, taim dok ingat nak habis rupanya ada lagi misteri yg tak terjawap..
formula dia sama - takyah aa aku citer yg spoiler lak kang - tapi dorang buat ada sikit mcm unexpected twist la..

so kesimpulan aku, saper yg suker giler babih citer seram, gi aa tengok citer ni.. memang aku rekemen aa.. tak rugi siott..
saper yg cepat sakit jantung tu, aku dengan siyersnyer aku cakap, baik jangan tengok.. nanti ada lak kang yang tido sebulan tak tutup lampu ahahaha.. betul aa.. aku tak tipo.. muka aku tgh siyers ni masa tengah menaip nih..

banding dengan Shutter, citer ni agak kureengg siiiiiiiikit aa.. mmg Shutter tu best of the best, tapi The Maid ni pun best jugak..
aku bleh kasik 4 Bintang
gi aa tengok..

No comments: